עיצוב פנים - צביעת קירות
ראשי » צובעים את הבית – טיפים מקצועיים לבחירת צבעים

צובעים את הבית – טיפים מקצועיים לבחירת צבעים

מי מאתנו שצבע אי פעם את ביתו, אינו מכיר את ההתלבטות הנצחית – באילו צבעים כדאי לצבוע את הבית. במקרים רבים מספיק להעיף מבת ברשימה האינסופית של הצבעים המופיעים במניפת הצבעים רק כדי לבחור בצבע שגרתי – לבן או קרם. לא שאנו נגד הצבעים הללו, אנו דווקא חושבים שאלה בחירות מצוינות. יחד עם זאת, אנו מאמינים שבעזרת ידע בסיסי והכרת כללים מרכזיים בבחירת צבעים לבית, תוכלו גם אתם להגיע לשילוב מנצח שמשלב שימושיות, יופי וכמובן – את האופי האישי שלכם.

דברים שכדאי לדעת לפני בחירת צבעים

אחד מענפי השיפוץ הנפוצים ביותר בישראל הוא צביעה של דירה. עלויות נמוכות, ביצוע מהיר מאוד ותוצאות מרחיקות לכת, הפכו את צביעת הדירה לאחת הפעולות האהובות על הישראלים.

יחד עם זאת, על מנת להגיע למראה המושלם, ישנם כמה עקרונות שכדאי להכיר.

ראשית, עוד לפני שמתחילים בעבודה, חשוב להבין מי יצבע את הדירה. בדרך כלל ניתן לומר שככל שהדירה קטנה יותר והיכולות המקצועיות שלכם גבוהות, כך תוכלו לחסוך יותר על ידי צביעה בשיטת 'עשו זאת בעצמכם'. לעומת זאת, ככל שהדירה גדולה יותר וככל שישנה יותר עבודה, כך כדאי לכם לבחור בצבעי שיבצע עבורכם את העבודה.

צביעת הבית בלבן – ללכת על בטוח

בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה ברורה – הצבע הלבן חוזר לתפוס נתח משמעותי מאוד. אם עד לפני זמן לא רב, אנשים חשבו כיצד ניתן לשנות את מראה הלבן השגרתי, כיום ישנה חזרה ברורה למקורות ויותר אנשים מעדיפים לצבוע את הבית בצבע לבן או בגווני קרם בהירים במיוחד.

לצביעת דירה בצבע לבן יתרונות רבים. ראשית, הצבע הלבן משתלב היטב בכל בית. זהו צבע ניטרלי שיכול לשמש מצע פורה לכל פריט ריהוט. מעבר לכך, הצבע הלבן נמנה עם משפחת הצבעים הקרים – אותם צבעים שיוצרים תחושה של מרווח וחלל גדול יותר ממה שהוא בפועל.

אם אתם מעוניינים לצבוע את הבית בצבע לבן אך עדיין להקנות לו אופי ומראה מיוחדים – תמיד תוכלו לשלב צבעים נוספים בצורה חכמה. בהמשך הכתבה תוכלו למצוא כללים מעשיים שיעזרו לכם לבחור את השילוב המנצח של צבעים.

צבעים חמים

משפחת הצבעים החמים כוללת את כל אותם צבעים בגוונים צהוב, כתום, אדום לרבות הנגזרות שלהם (לדוגמה – חום). לצבעים החמים נוכחות בולטת ובמינונים נכונים ניתן להגיע לתוצאות מרחיקות לכת.

יחד עם זאת, לצבעים החמים נטייה ליצור תחושת חלל מצומצמת ולכן עשויים ליצור מועקה ותת תחושה של חלל מוקטן. לפני שנבהלים ובוחרים שלא להשתמש בצבעים הללו, כדאי לדעת ששימוש מושכל בצבעים חמים עשוי לפתור בעיות רבות שקשורות בעיצוב הבית – החל מנגיעות מעניינות בקיר אחד או יותר ועד יצירת תחושה של "הקרבת קירות" למרכז החדר כאשר מדובר בחדרים צרים וארוכים (צובעים את הקירות המרוחקים ממרכז החדר בצבעים חמים – דבר שיוצר תחושת סימטריות וחדר שהוא מרובע יותר ופחות מלבני).

שיטות לשילוב צבעים בצביעת הבית

שיטת 60-30-10

זו אחת השיטות הנפוצות ביותר בקרב אדריכלים בשילוב צבעים באופן מקצועי.

בבסיס השיטה – צביעת החלל בשלושה צבעים באופן הבא:

  1. צביעת 60% מחלל החדר בגוון רקע. מדובר בגוון ניטרלי שישמש בסיס לחיבור שאר הגוונים בבית. דוגמה לצבע שיכול לצביעת 60% מחלל החדר – כל צבע בהיר כדוגמת לבן או שמנת (בהירה).
  2. צביעת 30% מהחדר בגוון משני – הגוון המשני ישמש אותנו לצביעת 30% מחלל החדר. מדובר בדרך כלל בגוונים כהים יותר אך לא באופן קיצוני מאחר שמדובר על צביעת חלק נכבד מהחדר.

חשוב לזכור שהגוון המשני הוא זה שיחבר בין הגוון הבסיסי (60%) לבין הגוון האחרון ברשימה שיהיה 10% ויהיה הקיצוני ביותר מבין השלושה.

בנקודה זו חשוב להדגיש שהצבע המשני אינו חייב לבוא לידי ביטוי בצביעת אחד הקירות או יותר. ניתן לבחור בצבע דומיננטי שיתבטא בבחירת צבעי הרהיטים וכדומה. במצב שכזה, אחוז שכבת הבסיס יעלה ויעמוד בדרך כלל על 80%.

  1. גוון דגש 10% – גוון דגש מתייחס לצבע שיתפוס את האחוז הנמוך ביותר בחלל. גוון הדגש יהיה כאמור הנועז והחזק ביותר מבין כולם ולכן האחוז שלו יהיה נמוך באופן משמעותי. דוגמאות נפוצות לצבעי דגש יהיו בדרך כלל (אך לא תמיד) צבעים ממשפחת הצבעים החמים).

השיטה הקלה ביותר להתאמת צבעים

רוצים להתאים את צבעי הדירה באופן מקצועי ובתוך זמן קצר? כדאי שתכירו את שיטת המונוכרום. בבסיס השיטה עומד הרעיון שניתן לשלב צבעים מאותה משפחה וכך להגיע להתאמה מושלמת.

מהי אותה משפחה? פשוט מאוד – שימוש באותו צבע רק בשינויי הגוון.

לדוגמה, אם נחליט לצבוע את הבית בצבע שמנת, נוכל לבחור בגוון בהיר ברוב הבית ולשלב גוון כהה או שניים של אותו צבע.

חשוב לציין שבחירת צבעים לבית צריכה להיעשות תוך שיקול דעת ומתוך הידיעה שטרנדים חולפים ומה שחשוב באמת זה איך הצבע נתפס על ידי מי שמבלה את רוב השעות בדירה – הלו אלו אתם.

מעוניינים בייעוץ מקצועי להתאמת צבעים ועיצוב הבית? ב״סטודיו לעיצוב פנים״ תמצאו מעצבי פנים מומלצים שישמחו ללוות אתכם בדרך לבית חלומותיכם.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך