תכנית תלת ממד לעבודות גבס
ראשי » דברים שצריך לדעת לפני שמבצעים עבודות גבס

דברים שצריך לדעת לפני שמבצעים עבודות גבס

עבודות גבס כבר מזמן הפכו לנחלת הכלל. עבודות גבס מסוגים שונים כל כך נפוצות עד שכיום קשה לדמיין בית שאין בו עבודת גבס מסוג כלשהו.

אין ספק שלגבס ישנם יתרונות רבים ולא סתם הוא הפך לחומר הנפוץ ביותר בעבודות שיפוצים בבית, בעסק ואפילו במוסדות ומשרדים. קשה לדמיין מה היינו עושים בלי האפשרויות שהגבס פותח בפנינו בהיעדר אלטרנטיבה מתחרה ראויה.

עם כל היתרונות, עדיין ישנן נקודות שדורשות התייחסות מעמיקה לפני התחלה של כל עבודת גבס. היעדר התייחסות ראויה לנקודות הללו עשויה לעשות את ההבדל בין עבודה איכותית ומוצלחת לבין תוצאה שהאיכות והמראה מוטלים בספק.

עבודות גבס בישראל

בישראל של שנת 2017, מגוון האפשרויות שעומדות בפני הצרכן שמעוניין לשפץ את הבית כמעט שאינן נגמרות. לוחות גבס מסוגים שונים כשלכל סוג היתרון שלו ביחס לאחרים, חומרי גלם מסוגים שונים ובעיקר – אלפי בעלי מקצוע שכל אחד מתיימר לספק לכם את התמורה הטובה ביותר לכספכם. נשאלת השאלה – איך תדעו מהי עבודת גבס טובה, כיצד תאריכו את המחירים ותבחרו בקבלן גבס מקצועי וראוי.

חומרי הגלם

לפני שאתם מקבלים הצעת מחיר עבור עבודת גבס, כדאי שתכירו כמה דברים בסיסיים. הדברים הללו יעזרו לכם לשאול את השאלות הנכונות ולאמוד את הצעות המחיר על פי יחס של עלות מול איכות. במקרים רבים, הצעת המחיר היקרה מעט, תהיה משתלמת הרבה יותר.

בבסיס כל עבודת גבס ישנם כרמה חומרי גלם:

  • ניצבים ומסלולים
  • לוחות גבס
  • חומרי בידוד

ניצבים ומסלולים

אלה אותן מוטות שמשמשות לבניית התשתית (קונסטרוקציה) שעליה יולבשו הלוחות ותתקבל העבודה הרצויה.

קיימים סוגים שונים של לוחות ומסלולים שההבדל העיקרי הוא במידות.

למה לשים לב?

כמו כל חומרי הגלם – יש לוודא שמסלולים וניצבים נושאים את תו האיכות של מכון התקנים. מעבר לכך, חשוב מאוד לבדוק ולוודא שקבלן הגבס מתקין מספיק מסלולים וניצבים בהתאם לאופי העבודה. לצעד זה יהיו השלכות על איכות ובטיחות התוצר הסופי.

אינכם צריכים להיות מומחים בעבודות גבס על מנת לשאול את בעל המקצוע מהם הסטנדרטים שעל פיהם הוא עובד ומה הסטנדרטים שמתאימים לעבודה הספציפית שלכם. רשמו את מידות הריווח שבין כל מסלול וניצב וכן את המידות. לאחר שתאספו את כל הצעות המחיר, תוכלו לראות מי מבצע עבודה איכותית וממי כדאי להתרחק – גם אם המחיר זול במיוחד.

לוחות גבס

קיים מגוון עצום של לוחות גבס מסוגים שונים כשכל אחד נבדל מהאחרים בצבעו ובתכונותיו. יחד עם זאת, על מנת לבצע עבודת גבס איכותית בביתכם, אתם צריכים להכיר שלושה עד ארבע סוגים עיקריים.

גבס לבן – הגבס הלבן הוא הזול מכולם והפשוט. סוג זה משמש ברוב בוגי העבודות ובעיקר בעיצובים ותקרות גבס מאחר שהוא קל ונוח לעיבוד. יחד עם זאת, מומלץ להעדיף סוגי גבס יקרים מעט יותר אך עם יתרונות בולטים כפי שתוכלו לקרוא בהמשך המאמר.

גבס ירוק – מעבר להבדלי הצבעים, הגבס הירוק נבדל מהלבן בעוביו, במשקלו ובעיקר ביכולתו לעמוד בהצלחה בסביבות עתירות לחות כדוגמת חדרי אמבטיה. אל תטעו – הגבס הירוק אינו מתאים לשימוש חיצוני או למגע ישיר עם מים.

גבס אדום – הגבס האדום הוא חומר הגלם המועדף על ידינו מהסיבה הפשוטה שהוא דומה מאוד לגבס הלבן אבל מביא אתו יתרון ענק אך נסתר מהעין – הגבס האדום עמיד יותר בפני אש וחום ולכן מספק את האלטרנטיבה הטובה ביותר לבניית סביבת מגורים בטוחה.

חשוב לדעת שבעבודות גבס בעסקים ומוסדות, הגבס האדום משמש כסטנדרט ולא בכדי. נשאלת השאלה האם סביבת המגורים חשובה פחות מהעסק שלכם? אני מאמין שהתשובה ברורה לכולנו.

מה צריך לדעת?

כשאתם מקבלים הצעת מחיר בדקו שקבלן הגבס עושה שימוש נכון בחומרי הגלם. כמו כן התייעצו אתו ובקשו הצעת מחיר שבה הכבס האדום מחליף את הגבס הלבן היכן שניתן. מדובר בתוספת כספית קטנה מצד אחד אך שדרוג הסביבה מבחינה בטיחותית מצד שני.

חומרי בידוד

אחת הספקות שעולות כמעט בכל עבודת גבס היא השאלה – "האם קירו גבס מבודד רעשים?" התשובה היא בהחלט כן ואם שוכרים איש מקצוע רציני (תחזיקו חזק) קירות גבס מבודדים טוב יותר אפילו ביחס לקיר בלוקים!

מה צריך לדעת?

ישנם לוחות גבס  שמיועדים לבודד רעשים בצורה טובה יותר (תוספת של 30%-50% ביכולת בידוד רעשים). יחד עם זאת, שימוש נכון בחומרי בידוד וטכניקות עבודה מתקדמות כדוגמת התקנת לוחות כפולים, יכולים לשפר את יכולת בידוד הרעשים ב-100% ויותר.

איך תבחרו את קבלן הגבס

כפי שראיתם, ישנם מספר פרמטרים מרכזיים שקובעים את איכות העבודה שתקבלו. ישנם מקרים שניתן להוריד את המחיר בצורה משמעותית אך הדבר יבוא על חשבון האיכות ואת זה אנו לא רוצים.

רכזו את הצעות המחיר שתקבלו ובחרו במשתלמת ביותר.

כמו כן בקשו לצפות בעבודות גבס שנעשו על ידי בעל המקצוע וכן בקשו חוות דעת מאחר שעבודות גבס הן הרבה מעבר למשהו טכני. מדובר בעבודות אמנות שמשלבות בטיחות ואחריות מצד איש הגבס.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך